Nyhetsbrev november 2021

Som noen av dere kanskje har sett på facebook-siden vår, ble pengene vi fikk inn på Spleis aksjonen i mai brukt på en flott måte. Siden smittetoppen var over da pengene ankom, valgte rektor Karma Chozom å bruke pengene på skolemateriell til de fattigste av barna i stedet for på smart-telefoner for fjernundervisning. De får mye skolemateriell i Nepal for ca 11.000 n.kr, så gleden var stor. Se bildene og takkebrevet på facebook-siden vår; «fadderforeningen for Kailashskolene». Vi tenker å satse igjen, og legger ut en ny Spleisaksjon før jul.

Vi starter også opp planlegging av Nepal tur i disse dager. Turen er tenkt i sept./okt- 22. Det blir som vanlig en 14 dagers tur hvor alle faddere er hjertelig velkomne til å bli med! Det er selvsagt anledning til å forlenge turen for de som vil det. Som vanlig er det lagt opp til besøk til hovedskolen i Katmandu en dag, og klosteret en dag. Så planlegger vi en fire dagers tur i Annapurna (Himalaya). Har du lyst på en lengre tur er det selvsagt mulig. Programmet utover dette er ikke fastlagt enda.

Hver deltager bestiller billetten sin selv. Vi sender ut informasjon om avreisedato og program så snart dette er bestemt, men det er bare å starte sparing for de som vil bli med😊. De siste årene har billettprisen ligget på rundt 9.000 n.kr. Det er billig å bo i Nepal så lenge man kan bo på relativt enkle hoteller, men det går likevel penger. Bl. a til tur til Annapurna. Det er også mye fint å handle i Nepal. Burde holde godt med rundt regnet 20.000,- n.kr.

Når vi bestiller på Corona «grønn» tid, får vi refundert pengene til billetten hvis myndighetene fraråder reise grunnet smittefare når vi nærmer oss reisetid. Vi måtte avlyse turen i september 2020, og det gikk smertefritt. Det forutsetter selvsagt at man har gyldig reiseforsikring. Pr i dag er smittetallene beskjedne, selv om det nok er mørketall. Håper vi blir mange som reiser nedover, det blir som vanlig en uforglemmelig, fantastisk tur!

Mvh styret i fadderforeningen
v/ Anne-Marie C. Simonsen