Nyhetsbrev november 2019

Som de fleste nå har fått med seg, er Nepalturen atter en gang utsatt. Men denne gangen blir det tur. Den går i september/oktober 2020. Det er lagt ut et program for turen på nettsiden, samt sendt ut e-poster til alle faddere. Årsaken til utsettelsen har vært flere. For det første var vi forespeilet at den skulle bli rundt påsketider, så ble det altså februar. Dette ble vanskelig for oss. Det kom brått på. Dessuten er februar en trist og kald måned i Nepal. Så har vi denne gangen fristilt oss fra skolen, og bestemmer avreise helt selv. Det kan bety at vi ikke får den fantastiske mottagelsen vi er vant til å få, men det er viktigere å ha litt kontroll på avreisetidspunktene. Særlig fordi vi gjerne vil ha med oss mange faddere, og vise fram den flotte skolen vi er med og støtte. Den nye skolen er nå i full drift, det blir spennende å komme ned å se den i bruk.

Vi har siden sist laget en powerpoint presentasjon av skolene våre. Den er tenkt brukt ut mot foreninger og skoler. Formålet er å verve flere faddere.  Hvis noen der ute har en god ide om hvem som kan være interessert i et besøk, så kommer vi gjerne, så sant det ikke er alt for langt unna.

I januar starter vi planleggingen av årsmøte. Er det noen der ute som er interessert i å bli med i styret, så ta kontakt med undertegnede.  Du/dere er hjertelig velkomne! Det er ikke avskrekkende mye å gjøre, og det er fint med noen nye krefter.

Ellers er det ikke mye nytt å melde. Vi har nok en gang gått gjennom og vurdert om vi skal melde oss inn i innsamlingsregisteret, men det er fortsatt ikke veldig relevant å bruke penger på det nå heller. Det viktigste vi som forening kan gjøre, er å verve flere faddere, og som tidligere nevnt gjerne også i andre deler av landet. Tusen takk for trofast støtte!

Vi i styret ønsker dere en God Jul, og et Godt Nytt år!

Hilsen Fadderforeningen Tso Pema
v/ Anne-Marie C. Simonsen